ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ СИСТЕМЫ ОБЩЕСТВЕННОГО ПИТАНИЯ Г. ВЛАДИВОСТОКА

TRENDS AND PROSPECTS OF DEVELOPMENT OF THE PUBLIC CATERING SYSTEM IN VLADIVOSTOK

Мартышенко Наталья Степановна, Ларионов Егор Тимофеевич

Martyshenko Natalya Stepanovna, Larionov Egor Timofeevich

Азимут научных исследований: экономика и управление, № 3(28) 31.08.2019

Столица Приморского края г. Владивосток приобретает статус центра международного бизнеса. Темпы роста въездного туризма одни из самых высоких в России. Это оказывает позитивное влияние на развитие системы общественного питания города. Высокие темпы роста подтверждает анализ основных экономических показателей системы общественного питания. В работе представлены результаты исследования предпочтений потребителей на рынке предприятий общественного питания г. Владивостока. Представлены результаты анализа данных опроса по оценке предпочтений продуктов предприятий fast-food. Выявлены предпосылки формирования уникального гастрономического бренда Приморского края. Официально зарегистрированный гастрономический бренд Приморского края «Pacific Russia Food» обеспечивает повышение конкурентоспособности края. Дана оценка отрицательного эффекта развития въездного туризма на сектор социального питания.
The capital of Primorsky Krai Vladivostok acquires the status of the center of international business. The growth rate of inbound tourism is among the highest in Russia. This has a positive impact on the development of the catering system of the city. The high growth rates are confirmed by the analysis of the main economic indicators of the catering system. The paper presents the results of a study of consumer preferences in the market of public catering enterprises in Vladivostok. The results of the analysis of survey data on assessing the preferences of products of fast-food enterprises are presented. The prerequisites for the formation of a unique gastronomic brand of the Primorsky Krai are revealed. The officially registered gastronomical brand of Primorsky Krai «Pacific Russia Food» provides an increase in the competitiveness of the region. The estimation of the negative effect of the development of inbound tourism on the social nutrition sector is given.